maandag 20 maart 2017

Het was even druk.

Het was even druk de afgelopen tijd, er moest druk gepoetst en geruimd worden want onze woonboerderij kwam opnieuw in de verkoop. En het moet natuurlijk een beetje fatsoenlijk op de foto.


Op de handwerkbeurs in febr had ik bij Zij maakt het  het patroon van het beertje gekocht, wat was dat leuk om te doen..



Een heel goed beschreven patroon, (ik snap dat iemand kan breien, maar dan ook er een patroon van kan uitschrijven) Petje af !!

Je ziet hem onder je handen groeien.



Helemaal aan een stuk breien, steken op een hulpdraadje als je met wat anders verder moet


en daarna weer opnemen en verder gaan.


Zelfs de oortjes zijn aangebreid, en het neusje is gebreid, nooit gedacht dat ik ooit nog een neus zou breien, de .... komt met de jaren (vul zelf maar wat in)



En dit is hem dan, mijn eerste gebreide beer  met truitje aan , ook zo leuk om te doen. Vroeger wel heel veel beren gemaakt van berenstofjes. Maar het breien is helemaal leuk.

En toen was er op 10 maart de Supergoofse dag, gewoon ergens op een vrijdag een heerlijk onderdompelen in quilts, lapjes , fijne mensen, lekkere lunch, mooie gesprekken en met 4 meiden op pad de hele dag.

Ik heb genoten, en was zo slim om wel mijn camera mee te nemen en niet de batterij die thuis nog in de oplader zat. Gelukkig is er ook nog telefoon en zijn er op de verschillende blog veel foto`s voorbij gekomen. Kijk maar eens hier bij Momentje van Geluk en Losse Draadjes


Goofse lapjes in weckpotje of een drinkbeker, alleen al de verpakking !!!



En ja dan kom je thuis , helemaal geinspireerd door haar quilts. Heb ik eigenlijk ooit eens verteld dat Ingrid (Supergoof) de aanstichter van mijn quiltavontuur is? Door een trunkshow in Sneek in het voorjaar van 2013 heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb ik les genomen en inmiddels is het niet meer weg te denken uit mijn leven en heb ik daar zulke mooi vriendschappen aan overgehouden.
Maar enfin ik dus helemaal fliefd op de hartjesquilt, mijn hartjes worden wel groter dan die van supergoof , ik ga voor lapjes van 8x8 cm


Het neem-mee-voor-onderweg-koffertje is gevuld en inmiddels zijn er ook al flink wat klaar



Op zoek naar leuke afbeeldingen in mijn stofjes voorraad


Zondag middag maar wat aan elkaar gezet



en zondagavond nog maar wat. Het is al een flinke zakdoek


Past wel wat bij de sneeuwpophartjes

Oh en mijn Zeurenblikje raakt ook steeds voller, er kan weer een rand aangezet worden.

6 opmerkingen:

  1. Je bent lekker druk Cora.
    En ik zal duimen dat al het ruimen en poetsen niet voor niks is geweest. En jullie boerderij snel verkocht wordt. Het is een super plekje en je zal het mooie uitzicht wel gaan missen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes met de verkoop van jullie boerderij Cora. Het staat op zo'n prachtige plek....dat moet toch lukken!?
    En die hartjes? Ik vind ze zo gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blijkbaar zijn er nog steeds blogs die ik nog nooit gelezen heb, wat grappig! we zijn geloof ik wel FB vrienden. Mooie dingen maak je en fijn dat je zo genoten hebt op de show.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk al die mooie lapjes die quilts gaan worden. Succes met de verkoop van de boerderij, moet toch lukken, is zo'n mooi plekje. Gr. Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Succes met de verkoop. Wat een leuk beertje heb je gebreid en wat zijn de hartjes toch leuk.

    BeantwoordenVerwijderen