vrijdag 6 januari 2017

Nieuw jaar , goed begin...

Om een poosje te werken aan het doorpitten van de lentequilt.
 Misschien moet hij dit jaar dan maar af komen, in het afgelopen jaar heb ik toch nog wel wat gedaan.


Nu een hoop geruzie met mij , het naaldje en 3 lagen stof, begin ik het een beetje onder de knie te krijgen.

Om de vormen heen is nog niet zo`n probleem

Maar om er dan nog wat patronen en figuren op te krijgen was wel even lastiger


De plastic  mallen brachten uitkomst, gewoon neerleggen , uitstrijkbare pen erbij en maar overtekenen (kind doet de was)
Alles kan gebruikt worden, het hartje is overgetrokken van een bedeltje

Rondjes draaien


Lineaaltje ernaast en maar rasteren. Ik begin het warempel nog leuk te vinden om allemaal verschillende dingen te pitten.

Jammer dat er een rand omheen zit, met 48 tulpjes, want repeterende handelingen daar hou ik niet van. Gelukkig zei iemand tegen me "het is geen aangenomen werk " dus het mag wel even aan de kant af en toe.
Het is een mooie quilt om het doorpitten een beetje onder de knie te krijgen. Maar wanneer ik het echt leuk ga vinden......
 
En dan soms heb je gewoon zin in een tussendoortje , ik zag dit klosjes etuitje voorbij komen
 
 Hier is het patroon, erg handig om een aantal naaldjes aan het draadje te rijgen, zodat je als je onderweg in de auto zit en door het gewiebel van de auto je draad niet in je naald krijgt. Lange autoritten moeten natuurlijk ook nuttig besteed worden...
 
En wat is nu nuttiger als lapjes aan elkaar naaien.

Ik heb zin in 2017 moge het een jaar zijn waarin een aantal wensen uitkomen en weer nieuwe gemaakt worden.
 

3 opmerkingen:

  1. Wauw wat een mooie quilt en mooi quiltwerk. Leuk elk blok anders, de. Irkels vind ik ook het leukste. Veel plezier er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zou natuurlijk Super zijn om dit jaar je lente quilt af te krijgen. Hij is zo mooi. En als ik de foto's bekijk gaat het steekjes zetten je prima af. Succes met de tulpjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je quilt gaat vast en zeker prachtig worden. En inderdaad het is geen aangenomen werk. Het klosjes etuitje is een schatje.
    Fijn weekend.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen