dinsdag 26 november 2013

Kittens, quilt en borduren

Op 29 okt zijn we de trotse hulp/pleeg/geniet ouders geworden van 4 kittens. Onze poes Quiltje is bevallen op die dag en het gaat heel goed met de kleintjes, ze groeien als kool, beginnen nu met uit de doos waggelen door het handvat heen.
 
Quiltjes vorige nestje ging niet goed , de kittens zijn allemaal heel snel overleden. Wij vonden het dit keer wel heel spannend
 
 
Maar
                                            oh wat genieten we hiervan, hier ligt er eentje heerlijk te dutten.

En eindelijk heb ik een quiltcursus gevonden die in de buurt is . Galerie De ganzerik in Oppenhuizen. Ik wilde al een poos beginnen, was ook al druk aan het lappies verzamelen, maar was nog op zoek naar iemand in de buurt die het me kon aanleren. Nu hoop ik met 10 lessen een mooi begin te kunnen maken
 
 Dit zijn de eerste affe lappies. We zijn bezig met build a great quilt month by month van Thimbleberries
 
...en ik ben ook nog aan het borduren tussendoor aan de  quilt sampler VI van Linda Meyers
 
 
 
 
Tussendoor ook heel af en toe nog wat scrappen .
Eigelijk is het niet zo vreemd dat ik tijd tekort kom..
 

8 opmerkingen:

  1. Leuk dat je nu je quiltlessen toch kan volgen en dan nog wel kortbij, je maakt al heel mooie blokjes! Proficiat!
    De sampler van Linda Meyers zie ik ook al jaaaaaren heel graag, hele mooie kleurtjes zijn het!
    Prachtig! rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatjes en wat fijn dat het deze keer goed gaat met Quiltje en haar kleintjes. Kan me zo voorstellen dat je er van geniet.
    Gezellig dat je nu quiltlessen kunt volgen, veel plezier. Je eerste werkjes zien er heel professioneel uit. Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig kattengezinnetje. Ze zien er zo lief uit. En wat een idee om een lapjeskat quiltje te noemen. Fijn dat je nu lessen kan volgen. Het ziet er mooi uit, wat je tot nu toe gemaakt hebt.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wat lief en geweldig de kittens. Ze zijn zo mooi en schattig. En wat een mooie blokken heb je gemaakt. Dit wordt een erg mooie quilt straks. Je borduurwerk is ook al zo mooi. Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, tijd voor beschuit met muisjes. Schattig zo'n kraammand vol. Fijn dat het zo goed met ze gaat.
    Het quilten gaat goed zie ik, een heel mooi resultaat al. Je DJ wordt ook mooi, misschien straks één quilten?
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat lief de jonge katjes. Ook wij hadden een keer een nestje waarvan de jongen allemaal dood gingen. Toen we met de laatste bij de dierenarts waren, zat er iemand met twee jonkies die onze poes toen geadopteerd heeft. En die zijn allebei groot geworden, dus bij een pleegmoeder. Was heel bijzonder. En je laat mooi borduur en patchwork zien. Zat de Ganzerik vroeger niet vlak bij Heerenveen ? Katlijk meen ik mij te herinneren.
    Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. So lovely!
    Greetings from Finland! :)
    Ulla's Quilt World
    Hugs, Ulla

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk stel, super. Je quilt en borduurwerk is ook al zo mooi. Leuk dat je reageerde op mijn blog, ik had jouw blog inmiddels ook gevonden. Overigens wist ik niet dat je eigenlijk zo vlak bij me woont, ook in Friesland. Leuk! En. U ook meedoen aan de randjes, super! Liefs, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen